BOLLEN POTEN BIJ VERZORGINGS TEHUIS DE CEDERHOF TE KAPELLE

Op zaterdag 12 november 2017 hebben wij bloembollen gepoot bij De Cederhof in Kapelle. Met een grorpje van 7 lions hebben wij, onder leiding van de Handen Uit de Mouwen commissie, 700 bollen gepoot in de voortuinen van het verzorgings tehuis in Kapelle. Aangevangen werd om 9.30 uur. In tegenstelling tot de verwachting was het poten zo gepiept. Na 40 minuten konden we aan de koffie samen met de directeur van de Cederhof. Tijdens de koffie was er een interessante discussie met de directeur over de praktijk van de invoering van de nieuwe zorgwet door de regering Rutte. Volgend voorjaar zullen er dus 700 bloemen bloeien bij het Cederhof (vrij naar Mao). Kunnen de japanners in het voorjaar van 2017 naar het Cederhof in plaats van naar de Keukenhof.

De geplante bollen waren door de club aangeschaft in het kader van het 100-jarig bestaan van Lions international in 2017. Het bollenproject is een van de projecten waarmee de Nederlandse Lions in dit jubileumjaar geld willen inzamelen  om aan "Vergeten Kinderen" een zorgeloze speel- en leefomgeving te bieden: een "Tovertuin". Vergeten kinderen zijn kinderen die mishandeld, misbruikt, verwaarloosd of verstoten of gevlucht zijn, en die niet echt kind kunnen zijn. In Nederland betreft het ruim 30.000 kinderen.